Ние използваме бисквитки, включително и бисквитки на трети страни, за да подобрим нашите услуги, за да персонализираме вашите реклами и да запаметим вашите преференции за уебсайта. Ако продължите браузинг сесията, вие се съгласявате с използването на бисквитки на нашия сайт. За повече информация (например как да изключите бисквитките), посетете нашата Политика за бисквитките.

OK
advertisement

Пъпеш

Зрелият пъпеш съдържа бързи въглехидрати - глюкоза, фруктоза и захароза. Месестата част е богата на витамини от групата В, витамин С, калий, магнезий, желязо, калций, селен и други вещества, които действат благоприятно на сърдечно-съдовата система и жлезите с вътрешна секреция.

Нишестето и пектинът на пъпеша не се усвояват в храносмилателната система. Те имат свойството да поемат вредните вещества в червата и ги извеждат от организма. Пъпешът подобрява перисталтиката на червата и отделителните свойства на органите на храносмилателната система.Пъпешът е особено полезен с високото си съдържание на фолиева киселина. Фолиевата киселина стимулира образуването на кръвни клетки от костния мозък и подпомага секрецията на солна киселина в стомаха.

Съдържанието на калий и магнезий в пъпеша е много повече отколкото в краставицата, крушата или зелето. Тези микроелементи имат понижаващ кръвното налягане и нивото на холестерола ефект.

Важно е да се знае, че пъпешът не бива да се консумира на празен стомах или веднага след ядене (поне 2-3 часа след това), защото пречи на храносмилането и дори може да доведе до диария. Освен това слънчевият плод не бива да се консумира едновременно с алкохол, студена вода, мляко, млечни продукти и яйца.

При избора на пъпеши е необходимо да се избират тези, които нямат пукнатини, меки петна или натъртвания. Трябва да се търсят пъпеши с чиста и гладка дръжка и специфичен плодов аромат.

Ненарязан пъпеш може да се съхранява при стайна температура в продължение на два до четири дни или докато напълно узрее, а след това трябва да се постави в хладилник, където издържа до 5 дни.



Пъпеш
категория