Ние използваме бисквитки, включително и бисквитки на трети страни, за да подобрим нашите услуги, за да персонализираме вашите реклами и да запаметим вашите преференции за уебсайта. Ако продължите браузинг сесията, вие се съгласявате с използването на бисквитки на нашия сайт. За повече информация (например как да изключите бисквитките), посетете нашата Политика за бисквитките.

OK
advertisement

Какво е средиземноморска диета

Автор: Джейми Оливър

Често чуваме, че тайната за дълголетие и здраве се крие в т.нар. „средиземноморска диета“, но какво точно означава това? И как можем да откраднем малко от тайната на Франция, Италия, Испания и Гърция и да внесем повече слънце в кухнята.

Средиземноморската диета е основана на традиционни рецепти, в които се използват местни продукти. Става въпрос за домашно отгледана, регионална храна, пълна с вкус, без консерванти и добавки. Храна, която включва много пресни плодове и зеленчуци, бобови култури, пълнозърнести хляб и паста, както и малко риба, бяло месо и млечни продукти.
Тъй като някои основни средиземноморски продукти като маслините, например, не са достатъчно популярни във Великобритания, достатъчно е да последвате идеята да се храните със сезонни и местни продукти. И, местни или не, нашият съвет винаги е да избирате мононенаситени и нетвърди мазнини като зехтин, като много по-здравословен вариант.

Когато става въпрос за средиземноморска диета, много съществена част от нея е да се храните, с удоволствие, седнали на маса с приятели и семейство, радвайки се на важните неща в живота!


ОСНОВНИ СРЕДИЗЕМНОМОРСКИ ПРОДУКТИ

Доматите са силно застъпени в средиземноморската кухня. Те са в основата на сосове, супи и яхнии. Освен това се използват често в прости салати – само със зехтин и местни пресни подправки. Горещият средиземноморски климат създава разнообразие от едни от най-сладките и вкусни домати. Но във Великобритания също се отглеждат различни добри сортове.

Местното сирене се произвежда от мляко от животните, които се отглеждат в общността – козе, овче или дори биволско, както е при сиренето моцарела. Рикотата, например, използвана в рецепти като „Канелони с пълнеж от зеленолистни“, добавя млечни протеини към вегетарианските ястия, за да се получи добре балансирано ястие.

Маслините растат в изобилие по Средиземноморието, маслиновите дървета са буквално навсякъде – по пътищата и по полетата. Мазнината, извличана от маслините е мононенаситена /подобна на тази в маслото от авокадо, рапичното олио и растителното олио/. Този вид мазнини помагат за поддържане на здравословните нива на холестерола, но също следва да се консумират умерено.

Рибата и месото се консумират умерено от повечето средиземноморци – традиционно се поднасят на празници, а не в ежедневни ястия. Последвайте примера им с тези две чудесни средиземноморски рецепти – агнешка яхния и скумрия с киноа.


Какво е средиземноморска диета
категория