Използваме "бисквитки", с които да подобрим услугата, да персонализираме рекламите и да запомним Вашите настройки на сайта. Ако продължите да използвате сайта, се съгласявате с употребата на "бисквитки" в него. За повече информация, например как да деактивирате "бисквитките ", моля вижте политиката за кукита.

OK
advertisement

Как да си набавяме витамин D

Супер полезният витамин D ни помага да усвояваме калция от храната, която приемаме и така имаме здрави кости и зъби. Друга важна функция на витамин D е да поддържа мускулите ни в тонус, например да можем да пазим равновесие, което е от изключително значение за по-възрастните хора.
Основното количество витамин D приемаме от слънчевата светлина, когато кожата ни е изложена на ултравиолетовите лъчи В. През пролетта и лятото приемайте нужните количества витамин D, като се излагате на слънце 10-20% от тялото си /ръце, лице и врат/ за 10-15 минути на ден, като внимавате кожата ви да не изгори.
През зимните месеци силата на слънцето намалява, което означава, че ние не можем да си набавяме витамин D от слънчевата светлина, затова трябва да допълним резервите си чрез храната.

Ето кои са и най-добрите храни за набавяне на витамин D:

СЬОМГА
Мазните риби са богати на витамин D.

ЯЙЦА
Варени, поширани, пържени или бъркани – яйцата са страхотен източник на витамин D. Добавете малко пушена сьомга към поширани яйца и ще бъдете истински победители.

РИБА ТОН

Консервата риба тон – основна храна от кухненския шкаф е изключително удобен източник на витамин D. Разбъркайте риба тон със сварен боб и ги добавете към свежи нарязани зеленчуци. Разбъркайте и хапнете за закуска между храненията.

ГЪБИ
Вкусните гъби са с високо съдържание на витамин D, а и са толкова разнообразни. Дивите гъби са по-богати на витамин D, отколкото култивираните.

САРДИНИ
Богати на хранителни вещества, сардините са и с високо съдържание на омега 3 мастни киселини и на витамин D.



Автор: Джейми Оливър


Как да си набавяме витамин D
категория